Dragi pescari,

Dragi pescari,am creeat acest blog in sprijinul pescarilor amatori din Mizil si din toata tara, pentru a-i ajuta in "lansarile" lor spre marea captura...
Cu acest blog o sa incercam sa dam cat mai multe detalii despre locurile unde am pescuit, informatii despre scule si unelte de pescuit, tehnici de pescuit si nu neaparat in ultimul rand "povesti pescaresti" cele mai multe fiind adevarate...
Cu aceasta ocazie fondatorii forumului pescarilor din Mizil doresc sa multumeasca tuturor care i-au sustinut in aceasta actiune.

contact: forumulpescarilordinmizil@yahoo.com

miercuri, 29 septembrie 2010

Pescuit Jiu

Salciile pletoase de pe malul Jiului …aproape de varsarea in Dunare … au inceput sa inverzeasca pregatindu-si rochitele de frunze ca si codanele cu rochite noi de Pasti … cintezoii au inceput sa ciripeasca bucurosi ca au scapat si iarna asta pregatind ritualul imperecherii cu frenezia gandului la sex neprotejat….Somnul incepe sa urce agale (lenevind ca un martan dupa soba calduta) pe Jiu, pregatindu-se sa depuna icrele mari si bobonate, dupa care viseaza sa se harjoneasca cu o coropisnita fara prejudecati, trecuta de prima tinerete si care nu mai tine la silueta, cu riscul trecerii la “Somnul de …veci”, Mreana se gateste de ospat dupa o iarna saracacioasa si cenusie … viseaza la branza topita si bot de cascaval, jucatoare de barbut cu zaruri de mamaliga aburinda, nebanuind ca ospatul i se va transforma in parastas, Platica lata cat capacul de la WC, viseaza sa traga printre mustacioarele abia mijite ramutele rosii si alunecoase ca spaghetele bolognese, carasul (doi la kg) cu buzele groase ca ale Angelinei Jolie doreste sa sarute patimas viermusi rozalii ca icrele de Manciuria, nebanuind ca va fi “sarutul mortii”, Salaul cu apucaturi pedofile doreste sa-i cada in plasa (citeste gura) o zvarluga de fetiscana de oblete frageda de doar cativa anisori…. cu riscul de a fi condamnat la moarte prin prajire, nu pe scaunul electric ci pe tigaia unsuroasa…

Si ce rol am putea noi avea in toate acestea..? … Sa-i ajutam pe toti … sau macar pe unii dintre ei … sa-si implineasca visele si dorintele lor carnale, sa profitam de apucaturile lor care nu au nimic comun cu spiritualitatea ci cu proverbul care zice ca ” dragostea si filozofia trece prin stomac”.
Cum o sa facem asta …? Afundandu-ne in scaunele comode si in gandurile noastre … privind in gol printre lansetele verticale ca printre niste plopi fragili ancorati in apa cu fire nevazute …sperand sa li se aplece varfurile ca si capetele cavalerilor inaintea unui menuet desuet…fumul de tigara se ridica fuior catre cer amestecandu-se cu aburul apei trezita parca prea devreme dintr-un somn imaginar ….rememorez clipe placute ale copilariei…primele raze de soare duc o lupta solitara cu tenebrele noptii ce nu se indura sa mai plece, briza apei imi mangaie fata brazdata de vreme si vremuri… ma cufund intr-un univers personal paralel si ireal, ma mint cu buna stiinta, sunt ca un fumator de canabis, doar ca ma droghez cu vise de pescar si cu esente de malul apei, sunt ca sub un clopot de sticla unde nimic rau nu ma poate atinge…sunt undeva departe ..de tot si de toate… cand un strigat sfasie linistea nefireasca … Nea Neluuu.. Nea Neluuuu…lanseta din mijloc..lanseta din mijloc… e cu varful in apa…ma ridic din scaun cu greutatea unui pescar de 100 de ani … parca ma misc cu incetinitorul desi as vrea sa zbor pana la lanseta … cu teama ca iar am ajuns prea tarziu… zmucesc lanseta ca un incepator si retraiesc o obsesie mai veche ….pestele rupe …si fuge…AUD O VOCE DE DEPARTE …ca venita din alta lume …” Ce faci Nea Nelu… ti-am spus sa nu te mai repezi …. Ma intorc spre George, prietenul meu cu o privire vinovata …cautand in acele cateva secunde care parca nu se mai sfarseau… o scuza …chiar daca stiu din start ca nu poate fii decat una imbecila. Nu gasesc nimic … ceva ce n-am mai spus…aud din nou o voce care de asta data parca vine din adancul apelor …” Sa-ti dea Dumnezeu sanatate Nea Nelu … nu credeam ca mai scap din nenorocitul ala de ac lance … nu fii trist … saptamana asta o sa am grija … sa castigi din nou la pariuri … desi poate parea paradoxal mi-a fost dor de tine si trasaturile tale …Era sa zic… sa ne vedem cu bine… dar nu …revin …sa te vezi cu dusmanii mei …si nu mai spune la nimeni … NU CRED … CA O SA TE CREADA …ramane secretul nostru”
Fisher

Tamplarul pensionar

Un batrân tâmplar se afla în pragul pensionarii. Era înca în putere de aceea patronul sau îl mai dorea la lucru în echipa sa. Cu toate acestea batrânul era hotarât sa se retraga, pentru a duce o viata mai linistita alaturi de familie. Renunta la un salariu bunicel dar prefera linistea.

Cu parere de rau pentru pierderea unui mester asa de priceput, patronul îi ceru sa mai construiasca doar o singura casa. Batrânul accepta, însa nu mai punea suflet în ceea ce facea. Chema ajutoare nepricepute si folosea scânduri nepotrivite. Si lui îi era rusine de cum arata ultima lucrare.

Când în cele din urma o ispravi, patronul veni sa o vada. Îi darui tâmplarului cheia de la intrare, zicându-i:

- Aceasta este casa ta, darul meu pentru tine!

Tâmplarul ramase uimit. Ce mare rusine! Daca ar fi stiut ca îsi zideste propria casa, atunci ar fi facut-o cu totul altfel.

Asa e si cu noi. Ne construim vietile, punând în ele adeseori nu tot ceea ce e mai bun. Apoi, cu uimire, realizam ca trebuie sa traim în casa care tocmai ne-am construit-o. Daca am putea-o reface, am face-o mult diferita. Însa nu ne putem întoarce înapoi. Ia aminte! Tu esti tâmplarul. În fiecare zi bati un cui, asezi o scândura sau ridici un perete.

Viata e întocmai cum ti-o cladesti. Alegerea pe care o faci azi zideste casa în care vei locui mâine. Deci nu uita: Ce faci, te face!"

luni, 13 septembrie 2010

Dragi pescari, pe 25 septembrie este ziua curateniei asa ca haide-ti (cu mic cu mare). sa fim si noi de folos acestor meleaguri pe care traim, ca tot noi am reusit sa facem sa arate in halul acesta .... cu ocazia asta putem iesi in aer liber si totodata sa ne facem noi prieteni... V-as ruga ca dupa data de 25 septembrie sa apareti cu poze si comentarii alaturi de ele unde v-ati strans sa ecologizati zona.... Va doresc tuturor fire intinse si succes la strangerea gunoaielor...
Cu Stima.... Forumul Pescarilor Mizil

miercuri, 1 septembrie 2010

Calendar pescuit luna Septembrie

Una dintre cele mai favorabile anotimpuri pentru pescuit. Pestii care in lunile iulie si august se refugiaza in ape adanci acum incep din nou sa circule, hranindu-se intens. Pescuitul da roade mai bune pe o perioada mai mare din zi.

La pescuitul stationar cele mai bune rezultate se obtin dupa ridicarea cetii de dimineata iar in a doua jumatate a lunii momelile animale incep sa fie superioare celor vegetale. Capturile cu naluci devin tot mai numeroase. Luna excelenta pentru pescuitul cu musca artificiala.

- Avatul se pescuieste cu bune rezultate cu naluci si muste;

- Babusca incepe sa prefere libelula si viermusii;

- Bibanul continua sa cada la rama; exemplare frumoase cad la naluci mici si rotative;

- Carasul -la rama, viermusi, mamaliga;

- Cega - idem iulie;

- Cleanul - vaneaza inca la suprafata putand fi gasit mai ales la marginea curentului din albiile cu prundis si de-a lungul malurilor abrupte, acoperite cu tufarisuri; se folosesc insecte, fructe;

- Crapul - in aceasta luna prefera bobul de porumb cu lapte (crud) si mamaliga, perioada favorabila dupa amiaza;

- Linul si platica - la inceputul lunii la paine si boaba de grau, apoi la boaba de grau cu viermusi, iar mai tarziu la buchet de viermusi;

- Lipanul - cu muste scufundate;

- Mihalt - ca in lunile precedente;

- Mreana - branza topita, greieri; se mai pot folosi viermusi, coropisnite, lipitori;

- Morunasul - prefera ramele;

- Obletul - se prinde frecvent dimineata la libelule, viermusi, musca de casa, paste;

- Rosioara - la rame, viermusi, grau, paine;

- Scobarul - se prinde bine la paine, rame, coropisnite;

- Somnul se prinde inca frecvent la tipar, broscute, rame, lipitori;

- Salaul - aproape de mal, pe sub radacini la apa adanca, intinsuri de nisip unde se pescuieste cu tipari, bucati de peste, larve de rusalii, rame;

- Stiuca incepe sa cada mai des la naluci, indeosebi in ultima parte a lunii;

- Vaduvita - merge la apa mai adanca, la momeli obisnuite si in plus la naluci mici, riotative;

La mare se prinde frecvent hanusul, cambula, lufarul, zarganul, chefalul si mai ales guvizii; incepe sa se pescuiasca scrumbia albastra la adancime intre ape, cu taparina sau cu pluta, folosind ca momeala hamsia.

duminică, 1 august 2010

Calendar pescuit luna August

Calendar pescuit August

Si in aceasta luna pescuitul da rezultate tot in primele si ultimele ore ale zilei, in apele statatoare; cand lipsa de oxigen este mai accentuata capturile sunt rare.

Avatul ofera partide interesante la marginea suvoaielor si la varsarea garlelor si canalelor, cu naluci mici, rotative; un pescuit interesant si cu rezultate este cel cu musca naturala sau artificiala;

Babusca- la samanta de canepa, bob de grau, paste, paine;

Bibanul - la rame, coropisnite, peste viu; la lanseta, mai rar, cu naluci mici rotative;

Carasul- la mamaliga, rame, viermusi;

Cega - in Dunare si in raurile mari din Ardeal, pe fund tare, argilos sau pietros, la larve de rusalii, racusori, rame albe sau negre;

Cleanul -continua sa prefere greierii si cosasii. In zilele foarte calduroase se ascund in spatele diferitelor obstacole de unde, pe langa musca mare, paroasa, neagra sau rosie, poate fi scos cu un buchet mare de viermusi;

Crapul - la cartofi fierti, boabe de grau si de porumb conservat, paine, mamaliga;

Linul si platica- la paine si bob de grau. Catre sfarsitul lunii, boabe de grau si viermusi ori mici rame, viermusi si rame la un loc;

Rosioara, pe langa pescuitul cu pluta la virmusi, paste, ofera un pescuit interesant la suprafata cu musca naturala;

Stiuca - la peste viu; mai rar la pescuitul cu naluci;

Scobarul - se prinde bine cu viermusi, rame, mai ales in ape tulburi, la coropisnite si chiar la paine si mamaliga;

Somnul - se prinde frecvent indeosebi dimineata si seara la tipari, broscute, lipitori- mai rar in rauri;

Mihaltul - rar, in bulboane, la fund;

Mreana - la cuburi de branza si la greier;

Obletul se prinde mai ales cu paste, musca de casa, furnica inaripata;

Vaduvita- se gaseste mai spre suprafata unde se poate prinde cu viermusi, rame si paste.

La mare se prinde foarte frecvent: cambula si guvizi. Barbuni, la mal, intre ape - cu rama de mare; chefal la mal, pe fund cu rame de mare; lufar, la adancime, intre ape, cu taparina si naluci; hanus la adanc pe fund, cu hamsie, aterina, guvizi; stravizi, la adanc, intre ape, cu taparina, pluta, cu aterina jupuita si garizi; zargan, la adanc, intre ape, cu pluta, momind cu hamsie si aterina.

joi, 8 iulie 2010

Vestitorul primaverii: Cleanul

Odată cu primele semne ale primăverii pescarul plictisit de lipsa de activitate din iarna ce a trecut îşi încearcă norocul la pescuit numai ca în aceasta perioada apele sunt reci. Cleanul este printre primii peşti care poate fii prins în aceasta perioada. El datorită iernii ce a trecut este slăbit şi prefera apele adânci care au curenţi slabi.
Cleanul (Leuciscus Cephalus), fratele sau dungat- Leuciscus Souffia si Clean Mic (Leuciscus Leuciscus) sunt speciile care se găsesc în apele noastre. El trăieşte în ape curgătoare, cu fundul tare (piatra, nisip).

Este indicat ca locul sa fie nădit înainte dar cu mare atenţie deoarece cleanul este un peste foarte sperios şi odată ce s-a speriat se ascunde sub pietre putând sta acolo fără sa se mişte câteva ore bune. De aceea în unele locuri se pescuieşte cleanul “la mâna”.
Acest pescuit primăvăratic durează doar câteva săptămâni pâna la intrarea în prohibiţie (15 aprilie)
Am citit deunazi într-un articol de specialitate ca, cleanul se prinde bine în primăvara în zonele cu termocentrale care deversează apa caldă în râu. Este destul de probabil ca acest lucru sa fie adevărat, numai ca, cleanului îi plac apele puţin poluate.
Primăvara şi toamna cleanul poate fi găsit în zilele însorite aproape de maluri iar vara pe fundul apei.
Primăvara este de preferat sa se folosească momeli naturale: viermi şi carabete iar în zilele cu ape tulburi se pune în cârlig o râma de gunoi.
Vara o momeală buna este musca.

La capturarea cleanului se vor folosii scule subţiri cu fir rezistent şi subţire cu sau fără plută sau plumb.
În cazul în care veţi folosii pluta aceasta va fii una uşoară echilibrată la rasul apei.

Zile senine şi fir întins!

Fisher

sâmbătă, 3 iulie 2010

Calendar pescuit luna iulie

Calendar pescuit iulie

In luna iulie, cand temperaturile sunt crescute, perioada optima de pescuit este dimineata si seara. In aceaste perioade, pestii se hranesc mai bine. Iulie este si luna cand momelile vegetale sunt preferatele pestilor nerapitori.

Avatul - se pescuieste cu naluci mici, rotative, de culori deschise, aproape albe;
Babusca - momelile vegetale sunt de baza, boabe de grau fiert, paste si boabe de canepa; pescuitul merge bine si la viermisori de carne sau rama rosie, subtire.
Bibanul - se prinde bine pescuind la pluta, ca momeala folosind rama rosie sau pestisorul viu
Carasul - pentru pescuit se folosesc monturi fine, carlige mici, bete lungi si usoare; ca momeala, mamaliga este preferata, dar si ramele rosii subtiri isi fac bine treaba
Cleanul - ca momeala putem folosi cirese, visine sau greieri si lacuste
Mreana - prefera cubuletele de branza fermentata, stricata, dar si greierele sau ramele de pamant, mari
Crap - porumbul preparat, atat in montura fir de par sau direct pe carlig; patratica de mamaliga este si ea o momeala foarte atractiva; pentru nadire se folosesc diferite mixu-uri de seminte sau porumbul preparat
Oblete - pentru pescuit folosim vergi usoare, monturi si linii fine; viermele de carne este momeala favorita
Platica - boabe de porumb, grau, cocolos de paine; se nadeste in prealabil cu amestecuri de paine si seminte de canepa
Rosioara - se pescuieste in stationar cu pluta si monturi fine, ca momeala se folosesc viermii de carne, rama rosie subtire
Scobarul - in aceasta perioada prefera atat viermusi, rame, sau momeli vegetale ca mamaliga si painea
Somnul - pescuim somnul noaptea, dimineata sau seara; se folosesc scule si monturi puternice; ca momeli merg bine coropisnita, broscuta, buchetul de rame sau lipitori
Salaul - se pescuieste bine la "bucatica" sau pestisor viu; nalucile merg mai greu
Stiuca - se pescuieste mai bine la pestisor viu; ca si la salau, diferitele naluci specializate sunt mai putin atractive

marți, 29 iunie 2010

Lacul Siriu...Judetul Buzau...

Comuna Siriu este situata in partea nord-estica a judetului Buzau, in Muntenia. Este amplasata pe Valea Buzaului, aflandu-se in preajma, Lacul de Acumulare al Barajului Siriu.

Din pacate, turismul in aceasta zona nu este foarte dezvoltat, fiind din contra modest reprezentat. Comuna Siriu se invecineaza cu orasul Nehoiu in sud, cu comuna Sita Buzaului din judetul Covasna in nord, in partea sud-vestica cu comuna Chiojdu si la est cu comuna Gura Teghii. Barajul si lacul de acumulare Siriu se afla amplasate pe teritoriul comunei, langa localitatea Lunca Jaristei.

La barajul de la Siriu se ajunge destul de usor. Pe drumul de la Brasov inspre Buzau, dupa aproximativ 80 km, parca am pasi intr-o lume de basm unde se deschide o intindere de apa ce pare infinita.Lacul de acumulare Siriu este un lac artificial amplasat pe cursul superior al Buzaului. Lacul, finalizat in anul 1985, are o lungime de 10 km si este destinat pentru producerea energiei electrice in hidrocentrala de 42MW. Hidrocentrala utilizeaza apa din lacul Siriu ce se intinde pe o suprafata de 500 ha si are un volum de 155 milioane mc. Barajul Siriu este un baraj de pamant, amplasat pe raul Buzau, intre masivul Podul Calului si masivul Siriu. Barajul este alcatuit din miez de argila, roca si steril.

Datorita construirii barajului, a fost necesara schimbarea rutei drumului nationat DN10 si construirea mai multor viaducte pentru ocolirea lacului Siriu. In aceasta zona de o deosebita frumusete, omul si natura au reusit sa creeze un peisaj incredibil si fascinant, unde apele repezi ale Buzaului isi gasesc linistea in lacul Siriu, vegheat din toate partile de paduri. La o distanta de 10 km de Siriu se afla viaductul Giurca ce se intinde pe 276 m si se sprijina pe piloni de 46 m inaltime.

De pe viaduct, se urmeaza un drum pe serpentine catre cascada Pruncea, aflata la 5 km de Siriu, unde turistii se racoresc vara in apele reci ale cascadei. Turistii care iubesc plimbarile in natura au posibilitatea sa mearga pe cararile salbatice ajungand in sat, unde o localnica a amenajat un veritabil muzeu in casa batraneasca a mamei sale. Cei ajunsi la barajul Siriu in timpul verii dispun de posibilitati de pescuit sportiv (speciile intalnite sunt scobarul, carasul, pastravul, crapul si cleanul), plaja si plimbari cu pluta. Langa lacul Siriu se gasesc Baile Siriu, o ministatiune cu izvoare feroase, termale, usor bicarbonate, clorurosodice, sulfuroase si foarte slab mineralizate.

Alte obiective pe care turistii le pot vizita in comuna Siriu sunt: Lacul Vulturilor, un lac periglacial, aflat la 1420 m altitudine, apele acestui lac fiind pupulate cu pastravi. Coltii Babei este o regiune din masivul Siriu unde se pot intalni capre negre, aduse din Muntii Retezat. Pe malul raului Buzau si al paraului Hartagu se afla Tabara Hartagu, amenajata in cladirea fostei vame a Buzaului, la o distanta de 100 km de municipiul Buzau. Din Tabara Hartagu pornesc principalele trasee turistice catre Muntii Vrancei, Podul Calului, Siriu si Penteleu.

Cascada Pruncea...

joi, 24 iunie 2010

Ştiuca din Prundu

Locaţie:
Piteşti, cartier Prundu

Momeli, artificiale

De mult mă bătea gândul să mă duc la pescuit pe Argeş. Auzisem de capturi frumoase pe acest râu care scălda malurile Piteştiului. Aşa că într-o sâmbata m-am hotărât să-mi încerc norocul. Mi-am luat inima în dinţi şi sculele din magazie şi “ pe cai” pardon pe dacie( că doar stau la Piteşti patria daciilor).

Mi-am ales locul “cu grabă” să nu se ocupe, dar se pare ca nu a fost un impediment…..

După “lupte seculare” de 20 de minute in jurul orelor 12 AM REUŞIT! Celelalte capturi anterioare nu fuseseră de mare importanţa…undiţa şi-a jucat rolul ei, dar nesemnificativ faţă de ce urma….

În timpul luptei “cu monstru’ ” de multe ori am crezut că băţul sau mulineta cedează( că doar era cumpărată din piaţă pe “câtiva lei”- erau “greice-i corect) dar se pare că am avut noroc şi am primit şi un ajutor…Negrii căţeaua mea era alături de mine(ca întodeauna).

După acele momente de nesiguranţă pe care fiecare pescar adevărat le-a simţit de mai multe ori în viaţă iată ce s-a ivit:

În acele momente am mulţumit în gând vânzătorului “de chinezării de la care mi-am achizitionat uneltele…..a meritat toţi banii.

Euforia m-a cuprins brusc şi ceva din mine nu am mai putut să stau pe Argeş.

Am plecat, oprindu-mă la un prieten care stă în zonă. Acolo am făcut şi pozele.

Din discuţie în discuţie, din bere în bere prietenul respectiv mi-a spus că a pescuit şi el un fitofag asemănător cu câteva luni mai devreme , un pic mai mare ce-i drept, folosind momealaportofel” :

Aşa că seara a trecut repede, berea a curs iar noi nu am reuşit să pregătim ştiuca aşa cum trebuie (la cuptor cu garnitură) nevoindu-ne la un mic grătar:

Ca să închei în spirit pescăresc prietenul la nevoie se cunoaşte….

Totuşi vreau să menţionez că din motive de securitate am acoperit feţele pozelor.

Toate cele bune,

Ion

miercuri, 23 iunie 2010

Biban gigantic prins de un amator

Un student la medicina cu doar cateva tentative de pescuit in largul marii, a reusit o captura record. Bibanul capturat cantareste nu mai putin de 162 kg. Prada sa este cel mai mare biban de mare prins in largul apelor care scalda tarmurile statului american Louisiana. Recordul precedent apartinea unui alt biban de mare, mai usor cu doar 340 de grame decat cel capturat de norocosul student.

Acesta este monstrul alaturi de fericitul pescar(sursa:descopera.ro).

counter ori

Pescuitul începe cu aruncarea nadei

Peştele poate fi prins şi pe timp de noapte, dacă ai semnalizatori la lansetă, şi pe timpul amiezii; totul este să nimereşti într-un loc bun şi să arunci la sosire nada potrivită. „Peştele are preferinţe; în funcţie de specie, îţi prepari nada, pui ceva «condimente» care să îi stimuleze simţurile. Şi totuşi, dacă nu trage, nu stai şi te uiţi alături cum prietenul prinde peşte într-una. Trebuie să gândeşti, să faci schimbări, să schimbi tactica“, susţine „profesorul“.

Pe lângă nadă, lucrezi la instrumente, încerci cu o plută, poate peştele e mai aproape de mal. „La o lansetă de mână sau la plută contează foarte mult cum echilibrezi linia, iar asta se face în funcţie de plută, de adâncimea bălţii, de ce peşte urmăreşti... Esenţial este însă să ai la îndemână schimbările, pentru a nu sta degeaba sau a merge acasă dezamăgit că peştele nu a vrut să pice“, ne explică Sandu.

În ceea ce priveşte firul, cine se aşteaptă la capturi uriaşe, atunci e mai bine să-şi pună fir mai gros la înaintaşi, adică primii 12 metri. Atunci când vrem să mergem la prins peşte şi nu la pescuit, ţinem cont de locul unde mergem, staţionar sau apă curgătoare, şi pentru ce fel de peşte ne pregătim: babuşcă, ştiucă, crap, caras, somn, roşioară, păstrăv şi lista poate continua.

Am ajuns la momeală, şi aici amatorii pot încerca la mămăligă cu şrot de floarea soarelui, boabe de porumb conservat, iar toamna sunt bune şi râmele. „Dacă peste cubuleţul de mămăligă mai punem un pic de arome, pe care le găsim la magazine fără probleme şi nu sunt scumpe deloc, atunci momeala devine mai atrăgătoare pentru crap.“

Ion

marți, 22 iunie 2010

Intamplari la scobar

In dreptul localitatii Baia s-a facut o casa de apa, motiv pentru care cursul raului Moldova a fost abatut de un semibaraj (ce avea ca scop captarea apei). Acest lucru a facut ca in aval de casa de apa sa se stranga foarte mult peste in perioada de migratie. Scobarul, fiind un peste care migreaza, a facut din aceste locuri (de la baraj in aval, pe o distanta de 1 km) un adevarat loc de pelerinaj al celor ce urmaresc aceasta specie. Astfel, pescari din Falticeni, Gura Humorului, Baia se "calcau" in picioare pentru a prinde un loc de pescuit in aceasta zona, deoarece scobarul se prindea foarte bine la rama de mal. In ziua evenimentului, malul era plin de pescari. Toti ne chinuiam sa pacalim cate un peste, insa acestia nu se lasau ademeniti. La un moment data, din lunca apare un pusti cu un harag de alun, cu inele din sarma de aluminiu, iar ca mulineta avea 2 cuie infipte in alun, pe care derula firul. "Firul" era de fapt nylon scos din plasa de la mingea de fotbal. Pluta era formata dintr-o bucata de cocean de porumb. Pustiul s-a asezat tacticos intre 2 pescari, iar dintr-un buzunar al hainei a scos o rama de mal, pe care a bagat-o in carlig. A lansat, iar dupa 5 minute de asteptare a venit primul scobar. Vecinii au ramas muti de uimire. Fara sa tina cont de presiunile facute de pescarii "meseriasi", pustiul a reusit sa prinda vreo 10 scobari antre 0,5-1 kg, pe care ii tinea intr-o punga de plastic. Considerand ca este de ajuns pentru ziua respectiva, tarandu-si sacosa, si-a luat batul si s-a indreptat catre unul din vecini care il tot sacaia cu intrebari si i-a zis: "nenea, daca aveam eu batul dumitale, iti dai seama cat peste prindeam?". In ziua respectiva, nimeni altcineva nu a reusit sa prinda mai mult de 2 scobari. De unde si proverbul: "pescarul prinde pestele, nu sculele!".
Fisher-preluare cazare turistica

luni, 21 iunie 2010

Pescuit la somotei

Locatie: Bucuresti, Lacul Tei

Taxa: gratis

Scule: doua lansete cu forfac si ace pentru caras, undita 6 m ac mic

momeli: viermusi si rame

Ca orice pescar amator care doreste sa se relaxeze, m-am hotarat sa ma duc la o partida de pescuit care din pacate nu a durat decat 2 ore din lipsa timpului.

Partida a inceput cu pregatirea sculelor si achizitionarea momelii si binenteles a momelii pentru pescar(4 buc. doze bere-din cauza sa nu fac publicitate nu specific decat ca era blonda). A urmat lansarea, potrivirea scaunelului si deschiderea berii. Cam atat cu pregatirea ca bambina a inceput sa se miste. Si iata ce apare....

una bucata somotei(nr.somn african) si dupa aceea alta bucata. Nici cu undita nu am dat gres.

Dimensiunile capturilor nu depaseau 10 cm dar amploarea cu care imi atacau momeala aproape ca m-au coplesit.

In final m-am hotarat sa eliberez prada (30-40 buc) in speranta ca vor creste in dimensiuni ca pana la urma asta este pescuitul sportiv.

In discutiile purtate cu ceilalti pescari de pe balta am reusit sa le smulg informatia ca " ar iesi niste chiftelute extraordinare din somotei".

Pescarul Amator

Pe ţărm stă un pescar,
Cu ochiul rece cumpănind
Spre undiţă mai rar.
Dar cum privea, de seamă luând
Că valul s-a-nălţat,
Un trup, şuvoiul despicând
Din ape s-a iscat.

Glas de femeie i-a grăit:
- Tu mladele-mi momeşti
Cu gând isteţ şi viclenit,
În foc le nimiceşti!
Cât de zglobii sunt, de ai şti,
Peşti mici pe fund mâlos,
Aşa cum eşti, ai coborî
Şi-ai fi mai sănătos!

Nu-şi scaldă soarele cu drag
Şi luna, trupu-n val?
Şi chipul pe al apei prag
Nu-i fermecat opal?
Nu-ţi place-adâncul meu azur,
Străluminatul cer
Şi chipul oglindit mai pur
În unde ce nu pier?

Se-nspumă valul vălurind
Şi stropii iscă semn,
Nespuse doruri îl cuprind
Precum un drag îndemn...
Cum i-a grăit, cum i-a cântat
Că-ndată s-a pierdut;
De-l trase ea, de s-a lăsat,
Că n-a mai fost văzut.

Deschiderea Oficiala a Forumului Pescarilor din MIZIL

Dragi pescari,
Am creeat acest blog in sprijinul pescarilor amatori din Mizil si din toata tara, pentru a-i ajuta in "lansarile" lor spre marea captura...